Nachricht vom

Eine Auswahl der aktuellsten Publikationen des laufenden Jahres (2025) unserer Forschenden.

Neueste Publikation zuerst, dann absteigend: 

Malti, T. (in press). Becoming humane: The development of kindness in an age of division. International Journal of Behavioral Development. doi:10.1177/01650254251344602

Carrizales, A., Gajos, K., & Malti, T. (2025). Nurturing kindness in a complex world. Professor Tina Malti’s developmental insights on socioemotional development. Journal of Genetic Psychology. Online publication, April 9, 2025. https://doi.org/10.1080/00221325.2024.2428595

Roldan, E., Roldan-Roa, E., Raave, D.K., van Herwegen, J., Polytimou, N., Mukjerjee, S., Colasante, T., Malti, T., & Mori, J. (2024). PlayMyMath: Second development cycle of an Edtech tool supporting the teaching and learning of fractions through music in algebraic notation. In Y.P. Cheng, M. Pedaste, E. Bardone, & Y.M. Huang (Eds.), Innovative Technologies and Learning. ICITL 2024. Lecture Notes in Compter Science, vol. 14786. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-65884-6_5

Perren, S., & Malti, T. (Eds.) (forthcoming, 2025). Soziale und emotionale Entwicklung im Kindesalter: Entwicklungsprozesse verstehen, begleiten und staerken [Social and emotional development in children: Understanding and supporting developmental processes). Stuttgart, Germany: Kohlhammer.

Yavuz, M.H., Galarneau, E., Speidel, R., Colasante, T., & Malti, T. (in press). Biological basis of temperament: Respiratory sinus arrhythmia and inhibitory control across childhood. Developmental Psychology.

Berger, P., Rothmaler, K., Colasante, T., & Malti, T. (in press). “Selbst ein einziges Licht vertreibt die Dunkelheit”: Guete in der Traumatherapie mit Kindern. In S. Perren & T. Malti (Eds.), Soziale und emotionale Entwicklung im Kindesalter: Entwicklungsprozesse verstehen, begleiten und staerken [Social and emotional development in children: Understanding and supporting developmental processes). Stuttgart, Germany: Kohlhammer.

Gibhardt, S., Berger, P., Möller, A.M., Colasante, T., & Malti, T. (in press). Seelische Gesundheit in Kindheit und Jugend: Umgang mit Traumata in der Schule. In H. Saalbach, E. Baumann, & F. Greiner (Eds.), Psychische Gesundheit und Wohlbefinden in Schule und Unterricht [Mental health and wellbeing in schools]. Berlin, Germany: Springer. 

Yavuz, H. M., Galarneau, E., Speidel, R., Colasante, T., & Malti, T. (2024). Biological basis of temperament: Respiratory sinus arrythmia and inhibitory control across childhood. Developmental Psychology, 60 (11), 2189–2199. https://doi.org/10.1037/dev0001726